شناسهٔ خبر: 18622 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش‌های پراکنده در جنوب غربی و سواحل دریای خزر از فردا/ کاهش نسبی دمای تهران از چهارشنبه

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده در استان‌های جنوب غربی و سواحل دریای خزر از فردا خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه نیز با کاهش نسبی دما در استان تهران روبه‌رو خواهیم شد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: از اواخر وقت امروز وزش باد شدید بر روی عراق و استان‌های خوزستان و ایلام سبب وقوع گرد و غبار برای جنوب غرب و غرب کشور خواهد شد. این وزش باد شدید به تدریج تا اواخر وقت امروز و صبح فردا گرد و خاک را در جنوب غرب و غرب کشور شکل می‌دهد و با جریان‌های جنوب غربی با غلظت کمتری به استان‌های همجوار کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، قزوین و مرکزی منتقل می‌کند و موجب کاهش کیفیت هوا به طور موقت خواهد شد.

نقشینه در ادامه آب‌های خلیج فارس را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و دریای خزر را در روز سه‌شنبه مواج پیش‌بینی کرد و گفت: انتظار داریم فردا به تدریج با بارش‌هایی در استان‌های شمال غرب و غرب کشور همراه با رعد و برق و وزش باد و همچنین بارش برف در مناطق مرتفع روبه‌رو شویم.

وی همچنین با بیان اینکه در اواخر وقت فردا در استان‌های جنوب غرب و وسواحل دریای خزر شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود گفت: شدت بارش‌های دوشنبه در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و غرب لرستان و در روز سه‌شنبه این سامانه بارشی نیمه غربی را فرا گرفته و شدت آن در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، خوزستان، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان و زنجان خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای تهران نیز انتظار داریم طی روزهای آینده روند افزایش دما و غبار صبحگاهی داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش شهرهای جنوبی استان تهران را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای فردای تهران ۱۸ و روز سه‌شنبه ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود.

نقشینه در پایان بیان کرد: انتظار داریم اواخر وقت روز سه‌شنبه تهران آسمانی ابری و همراه با بارش‌های ضعیف و پراکنده داشته باشد. از روز چهارشنبه نیز کاهش نسبی دما رابرای استان پیش‌بینی خواهیم کرد./

نظر شما